söndag 3 januari 2010

Tiden går utan mig

Snart har tre dagar gått av det nya året. Jag har inte varit utanför dörren mer än via "nätet". Då kan man komma hur långt som helst och vart som helst. I värmen från en öppen brasa. Jag tror att det är enklare än med en GPS. ("Surt" sa räven. ??)

Tiden går ju av sig självt! Så frågan, hur man får tiden att gå som pensionär, är helt onödig. Tiden går vare sig man står, sitter, går eller springer.

Egentligen beror min "stugsittning" på att jag har haft så mycket nytt att lära och ta in. Dessutom har det varit betydligt roligare än att gå ut i kylan. Stegräknaren bör väl också få en liten paus. Behöver inte klicka sig fram 8-10 tusen snäpp jämt.

Mitt i allt fick vi också besök av två unga damer, som helt överraskande ville kolla in "di gamle". Jo, jag tackar! Så är man inte helt insnöad då, utan vi fick dela unga och gamla visdomar. En titt på en kvart blev knappt ett par timmar. Goa tjejer!

Nu måste jag/vi i alla fall ut för att köra till tåget och möta en mycket god vän. Det kommer att föra med sig några trevliga och mysiga dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar