lördag 4 december 2010

Livet går vidare 1.

Det visar sig vara mycket länge sedan jag skrev i min blogg. Det är ändå så att tiden och livet har gått vidare.

Mycket mycket har hänt sedan den 23 augusti. En blandning av glädje, sorg och även smärta. Bakom mig ligger jobbiga höstmånader, men även många bevis på Guds omsorg och närvaro.

Jag hör till dom som INTE tycker om vinterhalvåret. Inte november t.o.m. februari.
Hösten är vacker med alla de vackra färgerna på träd och buskar. Det njuter jag av, men när träden blivit kala och mörkret lägger sig som ett isolerande täcke över allt och alla, då tappar jag nästan livslusten. Jag kan se det vackra, när de kala träden tecknar sig mot himlen. Det är skönhet. Men när sen kylan gastkramar alla, gömmer man sig i stugvärmen och det ser ut och känns som om jag är ensam kvar på jorden.
När snön dalat ner i tillräcklig mängd och gömmer allt smutsigt och brunt, lyser den upp även de kala träden och de mörka taken. Det blir ljust några timmar om dagen.

Det är ändå några månader av en sorts vila i naturen (dit vi hör) utan en del krav, som finns under sommarhalvåret. Inget dåligt samvete för att man läer en bok för sitt eget höga nöjes skull. Inget dåligt samvete för att man ägnar sig åt specialintressen. Man behöver inte vara hyperproduktiv.

Livet går vidare ....
SNART KOMMER VÅREN TILLBAKA MED VÄRME OCH LJUS.

1 kommentar: